جامعه کارگری در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد
جامعه کارگری در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت:امروز جامعه کارگری با سلاح جهاد اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار آفاق آنلاین از ساری، سرهنگ «محمد حسن سلامی» امروز در دیدار با «علی باقری» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر ایستادگی، مثاومت و حماسه ملت ایران بود، اظهار داشت: آموزه‌های دفاع مقدس، درس‌ها و معارف دفاع مقدس روحیه مجاهدت و ایستادگی، ایمان و امید را در جامعه افزایش خواهد داد.

وی افزود: کارگران و جامعه کارگری یکی از ارکان دفاع مقدس بودند و نقش محوری در سال‌های مجاهدت داشتند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه کارگران و جامعه کارگری در همه حوادث انقلاب و خنثی سازی توطئه‌ها نقش آفرین بودند و پای ارزش‌های انقلاب ایستادگی کردند،ادامه داد:تاریخ انقلاب اسلامی از جامعه کارگری ما به عنوان یک قشر پرتلاش و زحمتکش و همیشه در صحنه یاد می‌کند که کارنامه پرافتخاری در دوران دفاع مقدس از خود به جای گذاشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه امروز جامعه کارگری با سلاح جهاد اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد،خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم آموزه‌ها و معارف دفاع مقدس در واحد‌های تولیدی باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد روحیه معنویت شود و کار برای کارگران در فضای ارزشی فراهم شود.

سرهنگ سلامی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۳ در واحد‌های بزرگ تولیدی تا واحد‌های کوچک برنامه حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تعریف شود.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم کارگران در همه حوادث انقلاب، کارگروه جامعه کارگران، کارفرمایان و تعاونی‌ها را در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت تشکیل دادیم و مسئولیت آن با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

سرهنگ سلامی با اشاره به نقش با اهمیت جامعه کارگری کارفرمایی و تعاونی‌ها در دوران دفاع مقدس، گفت: بیش از ۲۰ واحد تولیدی استان مازندران نقش مستقیم در دوران دفاع مقدس داشتند و باید نقش واحد‌ها و کارکنانشان در دوران دفاع مقدس مستندسازی شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین جمع آوری مصاحبه‌های تاریخ شفاهی رزمندگان کارگر، تدوین فرهنگنامه شهدای جامعه کارگری، تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت جامعه کارگری، تولیدات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری در خصوص نقش کارگران در دفاع مقدس، آموزش معارف دفاع مقدس جامعه کارگری و برنامه‌های فرهنگی جامعه کارگری، ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس در سامانه جامع دفاع مقدس و بازدید کارگران از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از جمله برنامه‌های پیشن‌های کارگروه جامعه کارگران، کارفرمایان و تعاونی‌ها ذکر کرد.

هزار و ۱۱۴ شهید جامعه کارگری در مازندران 

«علی باقری» نیز گفت: ۱۱۰ هزار واحد‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس در سطح استان و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تعاونی و ۷۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی جامعه هدف ما هستند.

وی افزود: هزار و ۱۱۴ شهید جامعه کارگری در استان مازندران داریم که در طول سال برنامه‌های مختلفی با محوریت این شهدا و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌کنیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنیم که یادواره‌های شهدا و برگزاری نشست‌های تشکل‌های کارگری کارفرمایی و تعاونی‌ها از جمله آنهاست.

 

  • نویسنده : سمیه کریمی