کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰میلیارد ریال صنایع‌دستی فروخت
کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰میلیارد ریال صنایع‌دستی فروخت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع‌دستی گردشگران از کارگاه‌گردی در مازندران خبر داد‌.

به گزارش خبرنگارآفاق آنلاین ازساری،حسین ایزدی از فعالیت ۱۱ کارگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: تمامی این کارگاه‌ها برای بازدید گر شگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به تنوع کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی خراطی، سفالگری سنتی، چادرشب‌بافی، چرم دست‌دوز، نمدمالی، جاجیم و گلیج، جاجیم راه راه و بافته‌های داری، افزود: این کارگاه‌ها براساس تنوع و کیفیت کالا در شهرهای زاغمرز، بهشهر، چهاردانگه ساری، بابل، آلاشت، چالوس، تنکابن و رامسر انتخاب شده است.

ایزدی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۳ تا تاریخ هشتم فروردین حجم قابل توجه گردشگران از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان قابل توجه بود و از این بازدید ۲۰ میلیارد ریال فروش صنایع‌دستی نصیب صنعتگران و هنرمندان این کارگاه‌ها شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران بازدید از کارگاه‌های نمدمالی رامسر و دیدن تنیدن نمد و ذوق چیدمان پشم‌های رنگارنگ بر زمینه نمد را یکی از جاذبه‌های بیاد ماندنی برای گردشگران مازندران برشمرد و افزود: نمدمالی در روستاهای رامسر خصوصا روستای جواهرده از شهرت بسیاری برخوردار است و یکی از روستاهای هدف گردشگری است که درفصول مختلف به علت جغرافیا و اقلیم مناسبش پذیرای گردشگران بسیاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که مازندران دارای ۲ شهر و ۲ روستای ملی صنایع‌ دستی است که در شورای راهبردی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است،خاطرنشان کرد: کارگاه‌گردی فرصتی مناسب برای صنعتگران صنایع‌دستی رقم زد تا هنرشان را درگوشه و کنار این استان سرسبز و زیبا به نمایش بگذارند.