پایان پیک سه‌هفته‌ای آنفلوانزا در مازندران / هشدار درباره احتمال موج تازه
پایان پیک سه‌هفته‌ای آنفلوانزا در مازندران / هشدار درباره احتمال موج تازه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد با وجود عبور استان از پیک سه‌هفته‌ای آنفلوانزا، خطر بازگشت موج ابتلا در صورت بی‌توجهی به اصول بهداشتی همچنان جدی است.

به گزارش خبرنگار آفاق آنلاین از ساری،سید محدثه حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که روند ابتلا به آنفلوانزا در استان طی سه هفته گذشته در یک مسیر صعودی قرار داشت، اما این پیک اکنون پشت سر گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه میزان ابتلا در مازندران مشابه دیگر استان‌های کشور است، افزود: در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، احتمال بازگشت روند صعودی آنفلوانزا وجود دارد.

حسینی تأکید کرد: هرچند وضعیت ابتلا در استان بحرانی نیست اما مطلوب نیز ارزیابی نمی‌شود. حسینی گفت: تاکنون موارد ابتلا در مازندران گزارش شده اما هیچ مورد قطعی از فوت ناشی از آنفلوانزا ثبت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به گزارش فوت یک کودک آملی اشاره کرد و توضیح داد: این موضوع هنوز تأیید قطعی نشده و در دست بررسی قرار دارد.

حسینی با تأکید بر رعایت اصول اولیه بهداشتی از سوی شهروندان، افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد پُرخطر، سالمندان و بیماران زمینه‌ای باید جدی گرفته شود.

به گفته او افراد پس از تزریق واکسن دو تا سه ماه ایمنی کافی در برابر بیماری خواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به گروه‌های در معرض خطر، خاطرنشان کرد: سالمندان بالای ۶۵ سال، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، مبتلایان به آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران تحت شیمی‌درمانی و افراد با نقص ایمنی باید در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

 

 

 

  • نویسنده : امید اسمعیلی