مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی نیاز به پشتیبانی مالی و اعتباری دارد
مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی نیاز به پشتیبانی مالی و اعتباری دارد
سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت: باتوجه به جایگاه مازندران در صنعت طیور کشور و لزوم رسیدگی و حمایت از این فعالیت ها و با توجه به اهمیت مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی، لازم است حمایت های بیشتری از این مرکز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار آفاق آنلاین از ساری، مازندران تنوع ماموریت های فراوانی در بخش طیور دارد و مرغ بومی یکی از این ماموریت هاست؛ مرغ اجداد، مادر، مرغ گوشتی و تخم‌گذار و مرغ بومی از جمله این ماموریت ها در حوزه طیور است.

مومنی امروز در بازدید از مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی باتوجه به جایگاه مازندران در صنعت طیور کشور و لزوم رسیدگی و حمایت از این فعالیت ها و با توجه به اهمیت مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی، لازم است حمایت های بیشتری از این مرکز صورت گیرد، اظهار کرد: برای احیاء فعالیت‌های این مرکز نیاز به پشتیبانی مالی داریم چراکه این مرکز توان فنی لازم برای ادامه فعالیت ها را دارد اما نیاز مبرم به پشتیبانی مالی و اعتباری دارد تا بتواند با بالاترین ظرفیت به کار خود ادامه دهد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۳۲ نسل در این مرکز اصلاح نژاد شده است، ادامه داد: در این مرکز وزن بدن جوجه در یکروزگی، متوسط وزن بدن در هفته های هشتم و دوازدهم، متوسط وزن بدن مرغ در هنگام بلوغ، متوسط شدت تولید تخم مرغ و متوسط وزن تخم مرغ اندازه گیری و ثبت می شود.

مومنی تصریح کرد: این مرکز از سال ۱۳۶۶ کار رسمی خود را آغاز کرد و درسال گذشته ثبت ملی شد و از دورترین نقاط استان مرغ های بومی جمع آوری شد و بعنوان والد نسل صفر بکارگیری شدند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اگر پشتیبانی درستی از این مرکز انجام شود می تواند با تمام ظرفیت بکار خود ادامه دهد و همه هزینه های جاری مرکز را تامین و پوشش دهد.

 

  • نویسنده : سمیه کریمی