ثبت۶ هزار قرارداد مازندران در سامانه کشت قراردادی کشور
ثبت۶ هزار قرارداد مازندران در سامانه کشت قراردادی کشور
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با توجه به پیش بینی های جهاد کشاورزی مبنی بر عقد قرارداد ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم و کلزا در استان ، ثبت قرارداد ۶۶ درصد از مزارع زیر کشت گندم و ۳۳ درصد از مزارع زیر کشت کلزا در استان تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار آفاق آنلاین از ساری، عباسعلی وفائی نژاد با اعلام اینکه کشاورزان استان مازندران قرارداد تحویل محصول تولیدی در بیش از ۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم و کلزا به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله استان مازندران و استفاده از مزایای این طرح را امضا کردند، اظهار داشت: در راستای سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان و اجرای برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ، اطلاعات ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع زیرکشت گندم و کلزای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در قالب ۶ هزار قرارداد در استان مازندران در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است.

وی با اشاره به ۶۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات استراتژیک گندم و کلزا در استان مازندران تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های جهاد کشاورزی مبنی بر عقد قرارداد ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم و کلزا در استان ، ثبت قرارداد ۶۶ درصد از مزارع زیر کشت گندم و ۳۳ درصد از مزارع زیر کشت کلزا در استان تحقق یافته است.

وفائی نژاد با بیان اینکه کشاورزان با ثبت کشت قراردادی به ازای تحویل هر یک تن محصول خود ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل برای حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید دریافت می کنند افزود: از دیگر مزیت های کشت قرار دادی، صدور بیمه ‌نامه با ۲۰ درصد تخفیف و پرداخت هزینه آن پس از تحویل محصول می باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین اظهار داشت: تامین نهاده‌های تولید مانند کود، سم و دیگر نهاده‌ها و آموزش کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی و خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی در کشت محصولات گندم و دانه های روغنی ، شاهد استمرار و ادامه خوداتکائی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

  • نویسنده : سمیه کریمی