کشته در حوادث رانندگی مازندران؛ کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته
کشته در حوادث رانندگی مازندران؛ کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۱۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر و اعلام کرد که ۴۵۰ نفر در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار آفاق آنلاین از ساری،علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه طی ده ماه سال جاری ۴۵۰ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشت،اظهارداشت: بر اساس آمارها،۳۴۵ نفر از تلفات تصادفات ده ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند.

وی تصریح کرد: شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب بابل با ۷۱، ساری با ۶۴ و آمل با ۵۶ فوتی و کمترین آن شهرستان رامسر با ۲ فوتی گزارش شده است.

عباسی با اعلام اینکه ز ۴۵۰ کشته تصادفات ده ماهه، ۳۲۳ در حوادث برون شهری و راه روستایی و ۱۲۷ نفر در حوادث درون شهری گزارش شده است،افزود: ۱۲ هزار ۶۷۱ نفر در ده ماهه نخست امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.

پایان پیام/

  • نویسنده : سمیه کریمی